Blog

CUSTOMER SERVICE

COVID-19 informatie en update

Bedankt voor jullie begrip tijdens de lockdown. Wij zijn de afgelopen maanden in staat geweest om onze leveringen zonder problemen voort te zetten en dat is mede dankzij juliie !

Ondanks de versoepelingen van de lockdown hebben wij bij JOONE onze hygiënemaatregelen in stand gehouden. Onze leveranciers en transporteurs blijven deze maatregelen ook toepassen voor hun veiligheid én die van jullie pakketjes.

BELANGRIJK: Ondanks de versoepelingen van de lockdown kunnen vertragingen nog steeds verwacht worden. Onze teams moeten nog steeds rekening houden met de verscherpte hygiënemaatregelen in combinatie met de hervatting van de economische activiteit van diverse sectoren. Bedankt voor jullie begrip.

OVER JOONE
ABONNEMENT
BETALING
LEVERING
ONZE PRODUCTEN
DAGELIJKS GEBRUIK VAN DE JOONE-LUIER
MIJN ACCOUNT
KORTING? VERWIJZINGSPROGRAMMA?
JOONE & ME

OVER JOONE

Waarom JOONE?

Een van de eerste werknemers van Joone is getrouwd met een Frans-Iraanse vrouw met wie hij twee dochters heeft. Als hij de telefoon opneemt, zegt hij altijd 'JOONE' (en hij wordt vaak gebeld!). Joone betekent zoiets als 'schat' of 'lieverd' en wordt veel gezegd tegen kinderen. We vonden de naam zo schattig dat we die hebben gehouden.

Wie zijn wij?

Joone is het verhaal van Carole die besloot om een project op te zetten dat niet is gebaseerd op een product, maar op waarden: transparantie, welwillendheid en 'good business'. Lees voor meer informatie het artikel 'Waarom we goede producten maken?' dat Carole heeft geschreven en waarin ze uitleg geeft over onze ambitie om positiviteit en waarheid binnen het bedrijf voorop te stellen. Met de ontwikkeling van Joone is ook het team gegroeid: we begonnen met twee werknemers en in 2021 gegroeid tot een team van 60 medewerkers en een kantoor voor Benelux 🙂

Waar zet JOONE zich voor in?

Onze waarden zijn transparantie, welwillendheid en 'good business'. Dit zijn niet zomaar een paar mooie woorden; het zijn de waarden die wij essentieel vonden toen we in 2017 dit grote avontuur aangingen.
We laten ons elke dag leiden door deze waarden! Wij zijn het eerste bedrijf dat de toxicologische analyse van onze luiers publiceert, daarnaast worden onze grondstoffen streng geselecteerd (onze cosmetische producten worden biologisch geproduceerd en bestaan voor 99% uit producten van natuurlijke oorsprong) en hebben AL onze producten een korte productieketen, 100% made in France.
We zijn heel duidelijk geweest naar alle verschillende partners en investeerders.
We hebben uitsluitend contracten getekend met mensen die deze waarden deelden. Sommige partijen wilden niet samenwerken, omdat ze niet bereid waren om zich aan onze voorwaarden te houden, en dat was prima. We willen namelijk alleen werken met partners die onze waarden delen en gelukkig zijn er daar steeds meer van!

 

Terug naar het menu van de veelgestelde vragen

HET JOONE-ABONNEMENT

Hoe werkt het JOONE-abonnement?

We hebben een systeem van luierabonnementen zonder verplichtingen opgezet om het leven van onze oudercommunity makkelijker te maken. Het is een erg flexibel systeem. 😃

Je kunt het abonnement op elk moment wijzigen:

  • De prints of de luiermaat (als je kindje tussen twee leveringen van maat verandert, is het goed om te weten dat wij ongeopende pakken terugnemen en terugbetalen na ontvangst van het retourpakket)
  • De datum van de volgende verzending of de leveringsfrequentie
  • De plaats van levering
  • De leveringsmethode (thuis of bij een ophaalpunt)

    We sturen je drie dagen voor de verzending van je bestelling een e-mail, zodat je de tijd hebt om eventuele wijzigingen door te voeren (zonder wijzigingen is de bestelling identiek aan die van de vorige maand).
Hoeveel kost het JOONE-abonnement?

We hebben verschillende abonnementen vanaf € 64,90, inclusief verzendkosten. Het abonnement omvat alles wat je kindje in één maand nodig heeft (geen zorgen als je kindje in de tussentijd van maat verandert, wij betalen ongeopende pakken terug)
De meeste fabrikanten verkopen via distributeurs (supermarkten, apotheken, enzovoort) die soms een zeer grote marge nemen op de producten die je koopt, maar daar weet je als klant niets.
Bij JOONE verkopen we rechtstreeks aan jou. Hier kun je meer informatie vinden.

Hoeveel luiers ontvang ik elke maand?

Het abonnement voorziet in de behoeften van je kindje gedurende één maand.
Het aantal luiers per pak varieert, dat is afhankelijk van de maat: hoe ouder het kind, hoe minder luiers je in een maand nodig zult hebben.


Maak je geen zorgen: als het te veel of te weinig lijkt, kun je de leveringsfrequentie altijd aanpassen

  • 180 luiers bij M1 > 6 luiers per dag
  • 192 luiers bij M2 > 6,4 luiers per dag
  • 162 luiers bij M3 > 5 luiers per dag
  • 144 luiers bij M4 > 4,8 luiers per dag
  • 120 luiers bij M5 > 4 luiers per dag
  • 114 luiers bij M6 > 3,8 luiers per dag

Wat kan ik doen als ik te veel/te weinig luiers ontvang?

Je kunt de datum van je volgende verzending of je leveringsfrequentie aanpassen vanuit je klantomgeving > knop 'Wijzigen'.

Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen?

Je kunt op elk gewenst moment wijzigingen aanbrengen vanuit je klantomgeving > knop 'Wijzigen':
- De maat en de print van de luiers
- De datum van de volgende levering
- De leveringsfrequentie
- De plaats van levering
- De betaalwijze (een andere bankpas gebruiken, bijvoorbeeld)
- De leveringsmethode (thuis of bij een ophaalpunt)

Hoe verander ik van abonnement?

Klik in je klantomgeving op 'Abonnement veranderen'.
Gebruik eventueel de zoekbalk om het gewenste abonnement te vinden.

Hoe kan ik mijn leveringsmethode wijzigen?
In je klantomgeving > knop 'Wijzigen' > Leveringsopties wijzigen
Wanneer kan ik mijn abonnement wijzigen?

Je kunt je abonnement op elk gewenst moment wijzigen, maar je wijzigingen worden alleen in aanmerking genomen als je ze uiterlijk één dag voor de verzending van je bestelling doorvoert.
Geen zorgen: we sturen je drie dagen voordat het pakket wordt verzonden een herinneringsmail.
Als je geen wijzigingen doorvoert, ontvang je dezelfde bestelling als de maand ervoor.
Als je wilt overstappen naar een ander abonnement (JOONE, JOONE+, SuperJOONE of SuperJOONE+) klik je op 'Abonnement veranderen'. Typ in de zoekbalk de naam van het gewenste abonnement en selecteer je keuze.

Kan ik mijn abonnement gemakkelijk stopzetten?

Ons abonnement is vrijblijvend.
Om je abonnement te beëindigen, klik je simpelweg op de knop 'Abonnement beëindigen' in je klantomgeving.
Als je meerdere abonnementen hebt, let dan goed op dat je al je abonnementen beëindigt.

Wanneer ontvang ik mijn eerste bestelling?

Je eerste bestelling wordt direct in behandeling genomen en je wordt binnen 2 tot 3 werkdagen geleverd. Vervolgens zullen we je pakketten verzenden met de gekozen verzendfrequentie.

Kan ik meerdere abonnementen hebben?

Natuurlijk kun je meerdere abonnementen hebben. Je kunt ze elke maand wijzigen vanuit je klantomgeving.
Als je al een abonnement hebt en een extra abonnement wilt toevoegen, log je gewoon in op je klantomgeving en klik je op 'Abonnement veranderen'. Je kunt vervolgens het gewenste abonnement selecteren. Gebruik eventueel de zoekbalk om het abonnement sneller te vinden.

Ik heb een tweeling, hebben jullie daarvoor een speciaal abonnement?

We hebben een speciale aanbieding voor ouders van tweelingen waarmee je 50% korting krijgt op het tweede abonnement.
Klik hier om ons een kopie van de geboorteaktes van je tweeling te sturen.
Als je baby's nog niet zijn geboren en je alles vast wilt voorbereiden, kun je ook een zwangerschapsverklaring van je gynaecoloog sturen naar love@joone.fr.
Zodra we de gevraagde bewijsstukken hebben ontvangen, sturen we je een code die je kunt toepassen bij het betalen van je abonnement.

Wat als mijn kind tussen twee bestellingen van maat verandert?

Als de luiermaat tussen twee bestellingen verandert, kun je de ongeopende pakken luiers van je abonnement kosteloos retourneren. Wij zullen je na ontvangst terugbetalen.
Om de pakken gratis te retourneren, kun je een retouraanvraag indienen via ons contactformulier, onder de rubriek 'Een pakket retourneren'.
We sturen je een retourbon om op het pakket te plakken waarmee je het vervolgens kunt opsturen.

Wanneer wordt de betaling afgeschreven?

Je betaling wordt afgeschreven op de verzenddatum van je bestelling, dit is dus afhankelijk van de leveringsfrequentie die je hebt gekozen. 😊

Wat moet ik doen als ik een nieuwe bankpas heb?

Je kunt je kaartgegevens bijwerken in je persoonlijke omgeving op de site.


Ik wil graag een abonnement van een aantal maanden cadeau doen, hoe werkt dat?

We hebben een speciale aanbieding waarmee je een abonnement van drie, zes of twaalf maanden cadeau kunt geven aan vrienden, kinderen, kleinkinderen of collega's... Je vindt deze aanbieding op onze pagina 'Cadeau-abonnement van JOONE'

Terug naar het menu van de veelgestelde vragen

BETALING

Met welke betaalwijzen kan ik mijn bestelling betalen?

Wij accepteren iDeal, de meeste creditcards (VISA, MASTERCARD, AMEX...).
Helaas accepteren wij nog geen PayPal, contante betalingen, betalingen per cheque, prepaid kaarten (zoals VISA Electron) en bankoverschrijvingen.

Wanneer wordt het bedrag in rekening gebracht op mijn kaart als ik een abonnement afsluit?

Je betaling wordt afgeschreven op de verzenddatum van je bestelling, dit is dus afhankelijk van de leveringsfrequentie die je hebt gekozen. 😊

Wat moet ik doen als ik een nieuwe bankpas krijg en nog een lopend abonnement heb?

Je kunt je kaartgegevens bijwerken in je klantomgeving.

Terug naar het menu van de veelgestelde vragen

LEVERING

Ik wil het bezorgadres van mijn abonnement wijzigen, hoe doe ik dat?
In je klantomgeving > knop 'Wijzigen' > Verzending > knop 'Wijzigen'
Wanneer ontvang ik de eerste bestelling van mijn abonnement?

Je eerste bestelling wordt onmiddellijk verwerkt en zal binnen twee tot drie werkdagen geleverd worden. Vervolgens verzenden we je pakketten volgens je gekozen leveringsfrequentie.

Ik heb niet de juiste luiers (maat of print) ontvangen, wat moet ik doen?

Neem bij een fout in je pakket contact op met onze klantenservice door het contactformulier in te vullen: Selecteer 'Vraag over mijn bestelling' > 'Vergeten / verkeerd product in mijn bestelling'. We zullen je dan zo snel mogelijk de juiste producten sturen :) (geen zorgen, dit komt zelden voor) :)

Mijn kind is van maat veranderd en ik heb nog ongeopende pakken luiers, kan ik deze laten terugbetalen?

Als de luiermaat tussen twee bestellingen verandert, kun je de ongeopende pakken luiers van je abonnement kosteloos retourneren. Wij zullen je na ontvangst terugbetalen.
Om de pakken gratis te retourneren, kun je een retouraanvraag indienen via ons contactformulier, onder de rubriek 'Een pakket retourneren'.
We sturen je een retourbon om op het pakket te plakken waarmee je het vervolgens kunt opsturen.

 

Terug naar het menu van de veelgestelde vragen

ONZE PRODUCTEN

Wie produceert de JOONE-luiers?

We werken samen met een heel leuk Frans familiebedrijf dat onze luiers produceert in de Vogezen. Ze maken al meer dan tien jaar luiers en wij zijn heel blij dat we hun expertise hebben kunnen combineren met onze kwaliteitseisen om jou een zo zuiver mogelijke luier te kunnen bieden :) Dankzij deze samenwerking hebben we zelfs de eerste plaats behaald op de ranglijst van het Franse tijdschrift '60 Millions de Consommateurs', dat in september 2018 een onderzoek uitvoerde. Klik hier voor meer informatie over de samenstelling van onze luiers. 😄
Zitten er chemische producten in de JOONE-luiers?

Onze luiers bevatten SAP. Dit is een synthetisch bestanddeel dat wordt gebruikt in alle luiers over de hele wereld, zelfs in luiers die 'biologisch', 'biologisch afbreekbaar', 'plantaardig' of 'veganistisch' zouden moeten zijn. SAP is een synthetisch materiaal dat al meer dan 20 jaar wordt gebruikt in alle luiers die wereldwijd worden verkocht. Dit materiaal wordt gebruikt vanwege het hoge absorptievermogen: tot wel 150 keer het eigen gewicht. SAP is een niet-toxisch, niet-irriterend en niet-sensibiliserend product voor de huid. De SAP die in Europa wordt gebruikt, moet voldoen aan de voorschriften van de Europese Unie, waardoor deze stof van een betere kwaliteit moet zijn dan bijvoorbeeld in de Verenigde Staten of Azië. De buitenlaag waarop onze superleuke prints worden gedrukt (het gedeelte dat dus nooit in contact komt met de babyhuid) is van polyethyleen met een zeer lichte geweven stof om de huid maximaal te laten ademen. Alle onderdelen van onze luiers zijn gereglementeerd, dermatologisch getest en voldoen aan alle geldende wetgeving, zowel in Frankrijk als in de Europese Unie.

Zit er parfum of lotion in de JOONE-luiers?

Nee, er zit geen cosmetisch product in onze luier. Daarom is er geen INCI-lijst voor onze banken. De INCI-lijst is inderdaad verplicht voor alle cosmetische producten. In tegenstelling tot sommige concurrenten die lotions gebruiken bij hun wijzigingen, wat hen dwingt een INCI-lijst te verstrekken.

Worden er dierproeven uitgevoerd door JOONE?
De oprichtster van JOONE is al meer dan 20 jaar een fervent dierenactiviste en daarnaast is ze vegetariër. Zij en de rest van het team vinden dierenrechten erg belangrijk.
Waarom worden JOONE-producten niet in de supermarkt verkocht?

Terug naar het menu van de veelgestelde vragen

DAGELIJKS GEBRUIK VAN DE JOONE-LUIER

Welke maat moet ik kiezen voor mijn baby?

We adviseren om de luiermaat te kiezen afhankelijk van het gewicht van je baby.Maat 1: voor baby's tussen de 2 en 4 kilo

Maat 2: voor baby's tussen de 3 en 5 kilo
Maat 3: voor baby's tussen de 4 en 8 kilo
Maat 4: voor baby's tussen de 7 en 14 kilo
Maat 5: voor baby's tussen de 10 en 18 kilo
Maat 6: voor baby's tussen de 16 en 30 kilo

Tip: als je kindje tussen twee maten in zit, kies dan de grotere maat :)
Lees voor meer informatie ons artikel 'Hoe kies ik de juiste luiermaat voor mijn baby?'

Wat kan ik doen als mijn baby door de luier heen lekt?

Lekken is meestal het gevolg van een verkeerde maat...
We raden je aan onze maattabel te gebruiken. Bij twijfel kun je via ons contactformulier contact opnemen met onze klantenservice.
Als je kindje binnen de maand van maat verandert, nemen wij de ongeopende pakken retour en ontvang jij je geld terug.

Kan mijn baby een allergische reactie krijgen op de Joone-luiers?

Nee. Onze luiers bevatten geen cosmetische of chemische bestanddelen die in contact komen met de babyhuid, daardoor kan er geen allergische reactie optreden. Onze luiers zijn daarnaast dermatologisch getest en hypoallergeen.
Babybilletjes zitten echter 23 uur per dag in een luier en wrijving kan ook dit soort problemen veroorzaken.

Welke verschillende prints hebben jullie op de luiers?

Bij Joone zijn we erg gehecht aan de kleine details die het verschil maken: het ontwerp van onze luiers er één van.
We hebben verschillende ontwerpcollecties:
- Onze tijdloze prints: deze motieven worden het hele jaar door aangeboden
- Onze seizoensprints: deze motieven komen elk jaar terug, in hetzelfde seizoen
- Onze tijdelijke prints: elk seizoen bieden we exclusieve ontwerpen aan die dan tijdelijk verkrijgbaar zijn

Bieden jullie ook testverpakkingen of proefproducten aan?

JOONE-luiers zijn exclusief verkrijgbaar op onze site en je kan HIER een proefpakket bestellen.
Wij vinden een korte keten belangrijk en we willen onze klanten de kosten van een tussenpersoon besparen. 🙂

Terug naar het menu van de veelgestelde vragen

JOONE & Ik

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Geen zorg, vaag HIER een nieuwe aan.
Ga naar de pagina 'Inloggen' van je JOONE-account om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Ik wil jullie nieuwsbrief liever niet meer ontvangen, hoe doe ik dat?

Onderaan elke e-mail vind je een link om je af te melden voor onze nieuwsbrief.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Je kunt per e-mail contact met ons opnemen via het contactformulier.

 

Terug naar het menu van de veelgestelde vragen

VERWIJZINGSPROGRAMMA

Dankzij het verwijzingsprogramma kunnen onze klanten JOONE aanbevelen aan hun vrienden en daarvoor worden beloond.
We zijn nog bezig met het ontwikkelen van ons verwijzingsprogramma. Het zal zeer binnenkort beschikbaar worden.

 

Terug naar het menu van de veelgestelde vragen